Handla på nätet!

Öppet dygnet runt
Säkra betalsätt och leveranser

Butik i Göteborg

Kom på ett inspirerande besök!
Vallgatan 36, 411 16 Göteborg 

Köpvillkor

Alla beställningar, stora som små, är välkomna. Du måste dock vara 18 år eller äldre för att få handla hos oss.

Priserna som anges är i svenska kronor och inkluderar moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt.

När du har gjort en beställning får du en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Ibland kan dessa mail hamna i skräpposten så håll utkik där också. Om en vara har längre leveranstid än normalt återkommer vi till dig via e-post.

Om du är på väg till vår butik i Göteborg och har sett att en vara du är intresserad av finns i lager i vår e-butik innebär det inte alltid att vi har den på lager i butiken i Göteborg. Ring gärna och fråga först och om varan finns lägger vi gärna undan den till dig.

 

Leveranser:

Leverans av dina varor sker normal inom 2-5 arbetsdagar med reservation för slutförsäljning. Om vi inte kan hålla leveranstiden meddelar vi detta så snart som möjligt till angiven e-postadress. Om en produkt anges som beställningsvara innebär det att vi inte har den i lager utan beställer hem den när vi fått en order från dig. På beställningsvaror lämnar vi inte öppet köp eller bytesrätt och leveranstiden kan variera.

Leverans

Vi skickar våra paket med DHL-servicepoint eller posten. Du får avisering via SMS eller mail(till det nummer/den mailadress du angivit på din beställning) samma dag som ditt paket anländer till ditt närmsta ombud. Om du inom 10 dagar från det att du har gjort din beställning fortfarande inte har fått något meddelande om att paketet har kommit kontakta oss gärna så vi kan förhindra att paketet inte går i retur till oss i onödan.

Leverans till annan mottagare

Är det någon som fyller år eller vill du av annan anledning ha din leverans till en annan adress måste du ange alternativ leveransadress. Om du vill ha leverans till annan adress måste du betala din leverans genom kortbetalning. Alternativ adress anger du i rutan "meddelande" när du fyller i dina uppgifter i kassan.

Om det är en present till någon. Be oss gärna slå in din vara som present innan vi förpackar den. Det finns kort du kan köpa under fliken presentinslagning – låt oss veta vad du vill skriva i ditt kort så löser vi så du får med din hälsning. Detta meddelar du också i rutan "meddelande" i kassan.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 59:- inklusive moms inom Sverige. Stora, skrymmande varor kan ha särskild frakt och i så fall framgår det vid varje vara i e-butiken. Vid köp över 500:- bjuder vi på frakten. Om du skulle returnera en vara och din totala ordersumma hamnar under fraktfrigränsen krediterar vi varans belopp minus fraktkostnaden.

Hämta själv

Självklart kan du också kostnadsfritt hämta dina varor i vår butik på Vallgatan 36 i Göteborg. Vi gör i ordning din beställning så den finns klar att hämta när du önskar.

Leverans till utlandet

Kontakta oss för prisuppgift

Paketinslagning

Du kanske ska ge bort din beställning eller delar av den som present. Informera oss så gör vi en paket av det du önskar utan extra kostnad. Om du vill kan vi ju skicka paketet direkt till mottagaren av presenten. Du kan då få ett kort medskickat. Tala om för oss vad du vill att vi skriver på kortet så fixar vi det och skickar det med ditt paket. Informera oss i rutan "meddelande" i kassan.

 

 

Betalning

  1. Kortbetalning.

Du kan betala med VISA & MASTERCARD

Pengarna dras från ditt konto vid betalningstillfället och inga andra avgifter tilkommer utöver din totalsumma i varukorgen. Vi samarbetar med SVEAWEBPAY som genomför transaktionen. SVEAWEBPAY garanterar säker hantering av dina uppgifter, enligt GDPR och all information skickas krypterad via säkrade servrar.

 

  1. Fakturabetalning Svea Ekonomi AB

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. När du betalar med faktura tar vi ut en expeditionsavgift på 29:-. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Du måste vara folkbokförd i Sverige och vara över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Grandma´s överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår godkänd och lagstadgad påminnelseavgift. samt dröjsmålsränta med 2% per månad. Vid utebliven betalning lämnas fakturan till inkasso. Vid betalning med faktura kan leverans endast ske till den adress du är folkbokförd på.

  1. Delbetalning med 0% ränta

Som privatperson eller enskild firma kan du välja att dela upp din betalning om din order överstiger ett värde av 1000:- inklusive moms. Du kan välja 3, 6 eller 12 månaders delbetalning. Uppläggningsavgift 3 månader är 95:-,6 månader 195:- och 12 månader 295:-. Aviavgift 29:-/avi tillkommer.

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Granma´s AB . Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 295 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Du kan även lägga upp delbetalningen på 24 månader men då är den inte räntefri.

Läs mer om allmänna villkoren på:

http://www.sveawebpay.se/kontovillkor

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar från det att du har mottagit varan. Om du vill returnera eller byta en vara står du själv för returfrakten. Om du har köpt en specialtillverkad vara eller en beställningsvara, vilket framgår i vår e-butik, gäller inte öppet köp eller returrätt. Vi kräver att varan ska vara i originalskick, oanvänd och returneras i sin förpackning. Efter vi har mottagit varan och kontrollerat att allt är i sin ordning så sätter vi tillbaka pengar på ditt konto. Vi återbetalar endast värdet på varan, ej frakt och ev. andra avgifter. Tänk på att förpacka varan så bra som möjligt så den inte skadas på vägen tillbaka. Ditt DHL-ombud har kundreturer till ett fast pris man kan köpa. Retur kan även göras via post eller annat fraktbolag. På tillklippta tyger och vaxdukar gäller inte öppetköp eller bytesrätt.

Ej uthämtat paket

Observera att ditt paket ligger hos ditt Schenker ombud i 14 dagar efter du fått din avisering. I de fall vi får tillbaka paket från fraktbolaget på grund av att du som mottagare 1) inte löst ut paketet hos utlämningsstället 2) inte varit anträffbar på det telefonnummer du har angivit för avisering 3) uppgivit felaktiga leveransuppgifter, går paketet i retur till oss. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig minst 300:- (oavsett din orders värde). Denna avgift ska täcka våra administrativa kostnader samt kostnader för frakt och returfrakt.

Om du av någon anledning inte har fått en avisering inom 10 dagar efter du gjorde din beställning – kontakta oss på telefon 031-7017759 så vi kan undvika att sändningen går i retur.

Transportskada

Kontrollera ditt paket när du hämtar det hos ditt ombud. Om du upptäcker att paketet är transportskadat ska detta omedelbart anmälas till ombudet.

 

Retur och byte

Du har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har mottagit varan. Om du önskar returnera eller byta en vara står du själv för returfrakten tillbaka till oss. Varan måste dock vara hel, oanvänd och i sin originalförpackning för att du ska få returnera den. När vi får din retur kontrollerar vi den och om allt är i sin ordning sätter vi in pengar på ditt konto. Vi återbetalar endast värdet på varan, ej frakt och ev. avgifter i samband med köpet. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Om vi mot förmodan har skickat fel vara till dig står vi självklart för returfrakten.

Om du returnerar en vara pga ångerrätten som gör att din order hamnar under beloppet för fri frakt krediterar vi värdet på den returnerade varan minus fraktkostnaden.

Skicka aldrig din retur som ett postförskott eller som ett efterkrav. De utlöses ej av oss.

Observera att vi inte har öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror eller nedsatta/rabatterade varor.

Vid retur

  • Kontakta oss först via e-post order@grandmas.se och tala om vad du vill returnera.
  • Packa varan så att den inte riskerar att gå sönder under transporten.
  • Skriv en följesedel med ditt namn, ordernummer och telefonnummer.
  • Skriv tydligt om du vill ha en annan vara eller pengarna tillbaka.

 

Skicka paketet till

Grandma´s AB

Vallgatan 36

411 16 Göteborg

 

Företagsuppgifter:

Vårt organisationsnummer: 556434-6962

 

Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella felaktiga uppgifter gällande pris och leveranstid.

Vi reserverar oss för ev. fel i produktinformationen och för att bilder inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende, exempelvis kan färgen på produkterna bero på vilken typ av bildskärm du har och hur din skärm är inställd.

Sekretesspolicy

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig när det gäller leverans av varor, betalning och garantiåtaganden

Hur fungerar regelverket för personuppgifter?

All behandling av personuppgifter, såsom insamling, registrering, lagring och utlämnande omfattas av särskilda regler, inklusive personuppgiftslagen. Personuppgifter kan till exempel vara ditt namn, adress, telefonnummer, e-postadress eller annan kontaktinformation. Det är Grandma´s AB 556434-6962 som ansvarar för att behandlingen sker i enlighet med lagens regler. Datainspektionen övervakar att regelverket efterlevs i Sverige.

Följande personuppgifter behandlar vi -

  • Personuppgifter som registreras när du eller vi skapar en användarprofil, order, beställning eller vid uppdatering av dessa. Gäller till exempel namn, adress, mobilnummer och e-postadress.
  • Information i samband med köp (tex kortnummer och personnummer)
  • Information via cookies.
  • Information som du lämnar via vår fysiska butik/e-butik

Hur används mina personuppgifter?

Genom att tillhandahålla dina personuppgifter samtycker du till att din information används för att leverera de varor, tjänster, garantiåtagande och erbjudande vi erbjuder som butik.

Delar ni mina personuppgifter?

Vi delar endast dina personuppgifter med våra leverantörer när det gäller betalning, transport och teknisk support. Dessa leverantörer behöver informationen för att kunna tillhandahålla sina tjänster till oss inom ramen för de åtaganden vi har mot dig.

Var lagras mina personuppgifter?

All information lagras hos vår leverantör av affärssystem samt leverantör av datasupport (dataserver). Lagring sker i Sverige.

Vem har tillgång till mina personuppgifter?

Dina personuppgifter behandlas endast av behörig personal som har tillgång till informationen i kraft av sin yrkesmässiga position och som är föremål för ett åtagande att endast hämta/använda uppgifterna för det angivna och legitima ändamålet för vilket de har samlats in.

 Hur länge lagras uppgifterna?

Dina personuppgifter kommer att sparas så länge som behövs för att utföra de tjänster som beskrivs i detta dokument eller du själv väljer att dina uppgifter raderas. Om du inte har handlat eller haft någon annan interaktion med oss inom 5 år från 2018-05-25, kommer vi att radera dina personuppgifter. Undantag från detta är om vi inte är juridiskt skyldiga att spara dem eller det är av grundläggande intressen att skydda den registrerade eller juridisk person.

Hur skyddas mina personuppgifter?

Vi lagrar dina personuppgifter i våra driftmiljöer. Miljöerna använder standardiserade säkerhetslösningar för att förhindra obehörig åtkomst. Vi följer gemensamma standarder för att skydda personuppgifter och känslig information.

Hur kan jag hantera mina personuppgifter?

Du kan när du vill få tillgång till vilka personuppgifter vi har lagrade om dig. Du kan dessutom ändra eller begränsa denna information. Du har även rätt att återkalla ditt samtycke. Detta med undantag av information som krävs att vi lagrar av juridiska skäl (tex myndigheter), Du kontaktar oss via mejl eller telefon där vi bistå dig i detta ( vi kan begära kontroll information för att säkerställa att du är rätt person). Vill du trots detta lämna in ett klagomål, kan du göra detta hos Datainspektionen som övervakar att regelverket efterlevs i Sverige.

 

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel. Läs mer på www.konsumentverket.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

close

Logga in

> Har du inget konto kan du skapa ett här
> Har du ett användarkonto hos oss men glömt ditt användarnamn eller lösenord? Ingen fara, använd vårt lösenordsverktyg.